Oona Doherty

HOPE HUNT & THE ASCENSION INTO LAZARUS

Termine
(diese Preise gelten nur an der Theaterkasse)
Inhalt
HOPE HUNT ist die der erste Teil des Tanzzyklus’ HARD TO BE SOFT der Tänzerin Oona Doherty. Der Abend führt durch ein schmutziges Europa zwischen Gewalt und Erbarmen. Dunkles wird in gleißend helles Licht getaucht und so zur körperlichen Erfahrung. Das Stück geht dem Stereotyp des „ewig benachteiligten“ Mannes nach und versucht es zu dekonstruieren. Chormusik erfüllt den Raum, wenn schließlich drohende Gesten mit Elementen des klassischen Tanzes verbunden werden, um all die Schlagstöcke, Kapuzenmänner, Falschmelder und Schinder in weiße Vögel des Paradieses zu verwandeln. In caravaggiohaftem, gleißendem Weiß erheben sich die Elemente und tanzen den Limbo. Es ist eine Jagd nach Hoffnung.
Oona Doherty gewann mit diesem Tanzstück 2016 den „Dublin Tigre Fringe Award“ für die beste Performance.

Die Eintrittskarte gilt auch für die anschließende Performance PANTASTIC!! von Deirdre Griffin.


English version:
HOPE HUNT AND THE ASCENSION INTO LAZARUS Oona Doherty
HOPE HUNT is the first part of Oona Doherty’s dancing piece HARD TO BE SOFT. She performs a thumping sweaty theatre. It takes you through a dirty Europe between violence and sublime. A physical experience, Hope Hunt takes the viewer from the dark and into the light like a bursting light bulb. Choral music fills the room as Doherty combines threatening gestures with the beautiful turns of classical dance. Episode I of the HARD TO BE SOFT series is an attempt to make the smicks, the spiders, the hoods, the typos, the knackers into the birds of paradise fade to white. The performance attempts to deconstruct the stereotype of the deprived male, and raise the elements up into a Caravaggio bright white limbo. It is a hunt for hope.

Winner of the 2016 Dublin Tigre Fringe Award for Best Performance.

The ticket is also valid for the performance of PANTASTIC!! by Deirdre Griffin.
Mitwirkende

Konzept, Choreografie, Performance: Oona Doherty | Sound: Oona Doherty, Chris McCorry, Strength NIA| Licht: Simon Bird | Jäger im Auto: Rory Moore | Ohne Sprache | ca. 40 Min.

Foto: Graham

Pressestimmen

„Ein herausragendes Stück (…) Oona gelingt es, mit dieser Performance politische und soziale Themen anzusprechen, ohne es allzu direkt zu tun, also eher so von der Seite kommend, ganz intuitiv.“ (Rachel Donnoly, Dublin Dance Festival)

“She internalises a body language, a culture, that’s part of the fabric of her native Belfast, and re-presents it spliced with something like divinity. It’s the language of harsh streets, fear and aggression – a thin veil of defiant posturing concealing vulnerability. Set to a score of clamouring, angry male voices from docudrama Wee Bastards? mixed with the sweetly epic strains of Allegri’s Miserere Mei, Deus, Lazarus and the Birds of Paradise channels violence, hedonism, joyfulness and despair to transform the trampled, disregarded and reviled into something beatific. (Rachel Donnoly, Dublin Dance Festival)